måndag 23 juni 2008

SolSaras Midsommar

Åh, redan inlägg femtio! Min midsommar tillbragte jag på det soliga (not) Badlandet på Skara Sommarland. Efter endast en timmes arbete insåg jag och mina arbetskamrater att denna midsommar räknas som ännu en äkta Svensk Midsommar; det vill säga regn, regn och mera regn. Solen tittade fram ibland för att lika hastigt skyla sitt strålande ansikte med gråa, hotfulla moln som skrämde både badvärdar och badgäster. Efter en lång och händelselös dag utan några icke simkunniga att rädda ur den nästan fyra meter djupa Övre Poolen och den förrädiska Vågpoolen begav jag mig hem. Tursam som jag var arbetade min kära klasskamrat och tillika arbetskamrat Karin och hennes pojkvän Robert, båda TJAMÖRSKbloggare, vilket gjorde det möjligt för mig att få skjuts både till och från Sommarland. Därmed slapp jag hunsas av bussarnas usla tidtabell och tvingats stå i regnet i timmar innan jag räddats av de bensin- och människoslukande vidundren. Väl hemma igen hälsades jag av en marinerande Claes, vars kyckling vi avnjöt senare under kvällen tillsammans med couscous. Filmen vi såg medan vi förtärde dessa kulinariska delikatesser hette No Country for Old Men, en något annorlunda Hollywoodrulle som jag ej kunde uppskatta då jag var alltför utmattad.

Kära läsare, hoppas Er midsommar var bättre,

Eder Ödmjuke Bloggarinna
SolSara

1 kommentar:

  1. Hej!

    Tack för din kommentar. Missa inte svaret här: http://hygienkonsult.blogspot.com/2008/07/spanarn-vs-arga-lappen.html

    Ha de gott // Spanarn

    SvaraRadera