tisdag 10 augusti 2010

Ett till resedagboksinlägg!

Kopierar inlägg från par-i-nötter igen :)

-------


Då har man precis anlänt till Säter, södra Dalarna. Göteborg var riktigt kul, men faktiskt mer avslappnande än en massa festande som i Malmö.

Nu sitter jag hemma i Dalarna och tar det lugnt. Tänkte se om man kan hälsa på osvosv senare också ;)


Ett gudomligt möte

Då jag kliver av tåget på Göteborgs Central, ser jag en hatt och under denna ett stort leende och en vacker man. Det är ingen mindre än Matso (en av våra videodubbare) som står där och välkomnar mig. Det är nämligen hos honom jag bestämt att jag skulle bo hos.

Hungrig som... jag vet inte vad! Vi hittade någon matbutik sådär på vägen och passade på att handla en massa gött till kvällen. Det blev tacos med dödssås som stod på menyn. Och ja, dödssåsen är precis lika stark som det låter.

Resten av kvällen kollade vi på youtube. Ni kan hitta lite av det vi kikade på i youtube-tråden.


Film & Shoppingdag!

Sov bort halva dagen, men sen blev det dags att ta sig in till stan! Lite seg som man var, behövde man en liten kick. En socker och koffeinbomb bestående av en kopp te, en cola och en kanelbulle gjorde susen.

Efter att ha shoppat lite på stan, bokade vi biobiljetter till filmen Inception och medan vi väntade på att den skulle börja, såg vi på The Fantastic Mr. Fox hemma hos Matso. Helt klart en sevärd film, men annorlunda måste jag varna för. Efter att senare sett Inception, inser jag att filmen var MYCKET bättre än jag trodde att den skulle vara. Även de första minuterna är lite förrädiska, men jag måste säga att detta var en fantastisk film.



Transformers och whiskey!

Den sista dagen åkte vi in till en gemensam vän och umgicks lite med dem. Tanken var att också hinna med att träffa Hepcat och Grindithard, men tyvärr så var det svårare än vi trodde - vi får helt enkelt ta det en annan gång.

Katastrofalt dålig pizza åt jag också. De glömde ingredienser och köttfärssås var småköttaktiga klumpar lite här och där och ingen smak var det i över huvud taget. URSH!

Vi provade det där brädspelet Transformers, som var precis som man kan tro - ett skitspel de gör bara för att tjäna pengar på varumärket.

Avslutade dagen med att gå ut med Matso och träffa vår översättare Kersaku inne på en krog i stan. Hade bestämt mig för att inte dricka något, men jag provsmakade någon äppelöl samt en Adbergs Whiskey som både Canihtk och andra talat så gott om. Den var riktigt fin faktiskt!


Nu har jag i alla fall anlänt till Säter och tänker försöka ta mig hem till osvosv som också bor i stan. Hoppas han är hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar