onsdag 18 augusti 2010

Sista resedagboksinlägget!

Kopierat från http://pin.pokerstrategy.com

-----------

Då sitter man på kontoret igen och tänker igenom den sista etappen av min Sverige-tour.

Efter att ha varit i både Malmö och Göteborg, trädde jag även in som en hjälte i min hemort - Säter - och blev mottagen med blommor och... sånt. Nejdå, men mamsen och pappsen var glada att se mig i alla fall! Träffade på osvosv också dessutom, men glömde tyvär att fota den lilla rumpmasen!


Folk i södra Dalarna kallas för "rumpmasar"!

När jag väl härjat klart i det som vissa kallar "Sveriges Framsida" åker jag rätt in i... levern på Sverige och hälsar på mor och far i Säter, strax utanför Borlänge. Ett par dagar tog jag det faktiskt bara lugnt och kopplade av lite, men sen blev det dags att hitta på lite kul också!

Jag och morsan och farsan

Jag hälsade på brorsan och hans familj då det fanns där ett födelsedagsbarn och därmed TÅRTA!

Sen hos mormor fanns det fika och två glada seniorer som grejar både med det ena och det andra. Kan säga att min mormor är en riktig teknikfreak, så akta er!

Sen passade jag på att träffa på en kompis som faktiskt nu också är gravid. En gemensam kompis till mig och vonki, Sara.

Jag och Kusinen

Det blev en utekväll med kusinen också i Borlänge, där man träffade på någon gammal bekant som en bonus. (Vi gick ut dagen efter burgarkvällen ovan).

Det som kanske är av mest intresse för er är nog att jag och osvosv passade på att ses!

Vi slog oss ner på stan i Säter för att ta en öl och hoppa runt som tokar för att ta skydd mot getingar... eller just ja, det var nog bara jag som gjorde det. Det var riktigt kul att träffa den gamle lantbrukarn. Han hade klyvt ved med bara händerna hela veckan sa han, så tjejer passa er, här har vi självaste Pettson!

Han fick även ära att träffa min gamle fader, som kom för att plocka upp mig. Självklart skämmer han ut mig som vanligt och börjar snacka en massa skit.


Shopping och Talismaner i Uppsala

Vart är ni! Sara, Claes!? Hjälp, jag är alldeles ensam och bortkommen! Utan mobil är det inte lätt, speciellt inte när man råkat klanta till det och säga att man ska SMS:sa när man kommit fram.

Till slut lyckades jag komma in på internet i alla fall och lyckligtvis var Sara (som ni känner som SaraWendel) på Facebook och på den vägen lyckades jag till slut få ner dem till stationen, där jag sysselsatte mig med att göra några armhävningar... (typ).

Väl inne i stan passade man på att handla lite mer kläder (vitt BARA vitt) och funderade på hur FRUSTRERANDE det är att inte ha min nya mobil i fickan, för den är så fin!

Efter att ha ätit världens dyraste Indiska mat (130kr) så blev det lite dricka (!) och brädspelet Talisman, med expansionen Dungeons som vi köpte inne i stan. Sjukt mycket roligare än det redan riktigt roliga orginalet, och självklart så vann ju jag!


Deja Vu i Spanien och en ny telefon!

Efter en någorlunda lång flygresa var man framme på Malaga flygplats, där Fredrik, Phil och Kai välkomnade mig utanför genom att peka finger åt mig :P Därefter åkte vi på en liten road trip tillbaks och stannde förbi vid Marbella där vi käkade på något amerikanskt ställe. Åt en riktigt god burgare där, som faktiskt blev den sista riktigt onyttiga rätten för mig nu, då jag bestämt mig för att bli nyttig!

Sen åkte vi lite fel efter Marbella och råkade ta en sväng som resulterade att vi fick åka samma väg tillbaks igen! Jag började fundera: "Men har vi inte åkt här förut?!". Det hade vi. Till slut kom vi hem i alla fall och jag kunde knappt sova då jag hela tiden tänkte på att jag skulle hämta min HTC Legend som låg i butiken och väntade dagen därpå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar