lördag 12 april 2008

Spellista!

Yo yo, Tjamörsk:are + andra!
Jag hittade en liten listagrejs som ni kan göra, om ni vill. Vore kul att veta vilka spel ni gillar mest :) Citerar listan från någonstans!

”Video Game meme.
Whatcha do is you pick your favorite console, then pick your 10 favorite games and describe why you like them.”

Super Nintendo
(Spelen är inte i ordning, jag bara rabblade upp spel som hamnade i min hjärna först)

1) Legend of Zelda – A Link to the Past. En av de bästa Zelda-spelet. Utmaningen, grafiken, musiken och gameplayet är fortfarande utmärkt än idag.
2) Super Metroid. Ett spel jag aldrig kommer att tröttna på. Atmosfären och bossarna bidrar mycket till spelkänslan! Och för en gångs skull är det en cool kvinnlig huvudkaraktär med.
3) Super Castlevania IV. Det är inte många som håller med mig vad gäller detta spel, men Castlevania-serien är någonting jag har växt upp med. Det fjärde spelet är fortfarande bland de bästa Castlevania-spelen! Mäktiga bossar och grym musik <3 style="font-weight:bold;">4) Super Punch-out!! Hahaha, boxarna är så roliga. Och utmaningen rockar fett! Varför finns det inga mer spel från den serien? : (
5) Super Probotector. Shit. Fortfarande en skitkul sidescroller shoot-em-up, speciellt när man är två players! Robotar äger förresten. Inte människor-versionen. Lawl! Sen får man inte glömma ”the epic pose” på en viss del av banan…
6) Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in Time. AKLDjkfkfgdfjfhl. Saknar den spelet så mycket! Mysig grafik och roliga lines… kommer aldrig glömma Shredders sista ord: ”Turtle soup, my favorite!!!”
7) Street Fighter II. Trots den slööööaaaaa gameplayet så tycker jag att Street Fighter II är bra. Hur ofta får man se biffiga ryssar med ärr och håriga bröst?^^ Och dessutom är gay…!
8) Super Mario World. Fortfarande en mäktig klassiker! Jag har massa fina minnen från det spelet. :) Musiken och kontrollen = äg. Dock var Luigi bara en kopia av Mario då…
9) Yoshi’s Island. Trots Marios irriterande gråt i längden kan jag inte låta bli att tycka om spelet för dess grafik, musik och typ...allt! Jag har aldrig varit förtjust i Yoshi, men det här spelet är ett undantag.
10) Super Mario Kart. Jag har... både fina och arga minnen från spelet, men den är klart bäst av alla i Mario Kart serien :D LUIGI MY LOVE! (har inte provat den till Wiin ännu).

Shit, jag vill nämna fler spel… men dessa spel är de som finns kvar i mitt hjärta. :3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar