onsdag 27 februari 2008

Fett!

I dagens hälso tider så är det lätt att gå vilse bland grönsaksjuice och fettfri-mjölk (aka vatten).
Som en liten protest mot denna utveckling så bildar jag är med fett-vecka! En vecka där all smalmat är bannad och ljudet av fläsk som steks ska fylla våra öron och spisfläkt. Själv motionerar jag tillräckligt för att jag utan dåligt samvete kan smälla i mig 1L glass, så det är ju inte så att jag uppmanar till att äta er fördärvade. Men sluta hyckla med att det sockerfria alternativet är bättre, gott ska vara gott och äkta ska vara äkta!

Planerade protester för framtiden:

Tårtfrukost! alla som har sett Pippi Långstump har väl drömt om att få börja dagen med en rejäl gräddtårta. Vem ska hindra er nu om inte ni själva? Gå ut och lev drömmen säger jag.

Monsterburgare! Länge har jag drömt om den ultimata hamburgaren, dock så är jag inte lika lyckligt lottad som USA eller Sandviken därför tänkte jag ta saken i egna händer och försöka mig på den ultimata bugaren. Vi pratar inte 0m 120g eller ens 250g, utan närmare 500g!

Drinkkalas! okej kanske inte så mycket fett i det men det är inte nyttigt. Jag fick iden när jag var på Karins knyttkalas. Varför inte göra något liknande, fast där alla tar med sig en alkohol sort och sen blandar vi olika drinkar med det.


Mitt egna försök på Bacon-burgare, gick hyfsat, saknades ost.
Ps. Även Ölf-bloggen har uppdaterats.

2 kommentarer:

  1. Ölf Ölf Ölf. Fint inlägg! Mera fett åt folket.
    Jag tycker att drinkkalas låter som en strålande idé. :)

    SvaraRadera