söndag 17 februari 2008

Levande musik

Jag har redan talat om att jag gillar att dansa. Jag gillar även att spela dataspel. Så det kan inte bli annat än bra när jag laddar ner vad som kallas för Audiosurf!

Är det ett spel? Är det en konstform? Är det sjukt bra? Jag säger ja. Du väljer vilken musik du vill... absolut vilken som helst och sedan generar spelet en bana utifrån tempo och stil på musiken. Därefter åker man med en futuristisk racer på denna bana och samlar färgade block, givetvis i takt till musiken. I bästa pusselstil måste man nu samla dem i rätt ordningar för att få ihop combos och höga poäng. Problemet är ju naturligtvis att det går oftast väldigt, väldigt fort.

Förutom att vara galet snyggt och ha världens automatiskt bästa soundtrack så blir upplevelsen av att spela det ungefär som en kombination av dans och spel, ett sorts nytt sätt att uppleva musik. Galet och underbart. Köp nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar