söndag 10 februari 2008

Kreativitet

Som ni på Tjamörsk vet gör jag seriestrippar till Kårkatt: Högskolan Skövdes studenttidning! Jag hade väldigt ont om tid den här gången, och jag hoppas att jag var i tid med att skicka in dem inför tryck. Om allt går vägen kommer serierna gå att läsas i Kårkatt nu på fredag eller nästa fredag. Jag minns inte datumen helt. Här är i varje fall ett litet smakprov för er Tjamörsk-läsare!

Nisse och Kata är med i en av seriestripparna och utforskar Skövdes väder!


Tjamörsk-Jocke är hos tandläkaren!

Sitter och funderar på hur jag ska få in flera bekanta ansikten i mina serier. Just nu har bara Fredrik, Kalle, Monika, Tobbe, Robert, Ölf, Jocke, Annika, Kata och Nisse fått vara med. Kom gärna med idéer!

Är också igång med ännu ett färgläggningsuppdrag för Jeff McClelland. Det här uppdraget består av 8 sidor som helst ska vara klart tom Mars *flämt*. Serien handlar om någon cyborgliknande filur + en jeti. Hittills är det ganska svårt att färlägga. Är inte van att skugga metall på ett "comic"igt sätt än. Speciellt inte när jag försöker göra det så snabbt som möjligt... Här är en liten bit av en testsida för att se om jag fått till de färger han vill ha. Väntar på besked innan jag kan fortsätta.

Det var allt för mig! Nu ska jag fortsätta att vara kreativ, sen möta upp Robbelibobban på tågstationen!

3 kommentarer:

  1. Hmm.. funderar på hur du skulle kunna få in Claes i en seriestripp... Vad sägs som att göra dig själv, Jocke och Annika jättesmå, typ bebisar men med era vanliga ansikten och så sitter Claes bredvid med massa rynkor och vitt hår och tittar på, sedan ska han gå iväg och göra någonting och då är ni "gamla" igen eller att ni kryper iväg och typ någon känd äldre person sätter sig bredvid Claes och då ser han ut att vara 25. Något som anspelar på att han är äldre än alla andra iaf ^^

    SvaraRadera
  2. Eller när Claes skyndar sig för att befrukta jordens befolkning =)

    SvaraRadera