torsdag 17 september 2009

De e så jävla jobbit nu.

Det var samma sak förra året kring den här tiden. Spelprojekt 3 hade precis startat och man förväntades vara i skolan i hiskeliga 8 timmar varje dag. Nu är det inte spelprojekt 3 jag arbetat med utan ett spelprojekt i serious games som i för sig går på halvfart, men vi måste fortfarande vara i skolan i 8 timmar varje dag. Lägg sedan på läxor och arbeten i två andra kurser, träning, spelrecenserande, rollspelande, Sopranos och diverse mekande med Windows 7 så vips är hela dagen borta.

Windows 7 är väldigt trevligt för er som inte testat det. Äntligen ett snyggt, smidigt och hyfsat stabilt windows. Det saknas fortfarande stöd till vissa program, men vaf... det har ju inte släppts än så det kan man inte riktigt klaga på. Och nej jag har inte piratat ner det på olagligt vis.

Spelprojektet som vi arbetar med är åt en doktorand i japanska på Göteborgs Universitet som vill lära ut kanji genom spel. Jag tror det finns stor potential i detta och hoppas att det går bra så att jag kan fortsätta jobba med det sen and take it to the next level so to say.

Nu måste jag arbeta vidare på lite skoljox som ska vara klart... nångång. Ingen rast och ingen vila här inte.

/Ölf

PS* Idag blev jag 24år, men jag var för stressad för att märka det.

4 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen Ölf! Claes hälsar också :)

    SvaraRadera
  2. Så jäääävla jooobbigt! Nä men vet hur det är, hoppas det blir lite lugnare för dig sen. Njut av whiskey paketet du fick i present så känns det bättre =)

    SvaraRadera
  3. Grattis, gamle Ölf! Själv fyller jag 22 år på söndag men inte alls förstått att det är därför jag åker hem till Ytterby. Det är det här som kallas vuxenlivet tror jag...man märker ingenting.

    SvaraRadera