tisdag 22 september 2009

Nybörjare

Så nu blev jag också bloggare på Tjamörsk (svårt namn det där). Jag är dock ingen DSUare men däremot en gammal MVPare (Medvetande studier programmet). Snackade lite med Jocke och Annika förut och med push från Fredrik blev jag inspirerad att starta en blogg med bla inriktningen "mat"...förhoppningsvis kommer jag att kunna lägga upp typ "veckans mat" eller "veckans efterrätt" eller vill ha rätt/efterrätt.



Ja, jag är en matfantast. Jag älskar mat, när jag beskriver länder, säg Vietnam, så beskriver jag landet genom vad det finns för maträtter där. Om vi ska åka på semester så är maten det första jag tänker på...är det god mat där? Jag är självlärd när det gäller matfronten, då syftar jag på att laga mat...jag lär mig fortfarande nya saker hela tiden, häromdagen lärde jag mig att man kan riva tomat istället för att använda krossadtomater på burk, smart va! :)



Jag kommer att försöka blogga om det som händer i mitt vardagliga liv, ex. det som gör mig förbannad, hur livet är som magister student...än så länge är det väldigt tyst och tråkigt på den fronten. Självklart blir det mkt om Fredrik min sambo också, svårt att prata om mig utan att nämna honom.



Lite om mig och vad jag eventuellt kommer att erbjuda till denna blogg. Nu ska jag skriva en inköptslista för veckansmåltider och sen iväg och handla med Fredrik. Ska laga en lammrätt i dag så den kommer kanske upp i morgon..håll utkik!!



/Mangoraja

2 kommentarer:

  1. Låter musmigt, är nyfiken på hur det blev =) Välkommen till bloggen! Annika kommer sitta och dräggla över alla recept och grejer du kommer skriva om sen :P

    SvaraRadera
  2. Jajjemän! Får jag möjlighet nere i Gibraltar så kommer jag nog testa en del också. Speciellt om du gör någon god efterrätt:D

    SvaraRadera