måndag 16 november 2009

DH - Dream Hack or Death Hack?

Nästa vecka på torsdag så börjar världens största lan. Jag skall dit, i tjänsten. Jag har aldrig varit på Dream Hack. Jag är en enkel man med enkla nöjen och är inte så mycket för stora spektakel i vanliga fall. Nu i år var det dock så att Folkhögskolor i Småland (någon slags grupp som styr över alla folkhögskolor i Småland antar jag, har ingen aning om hur hierarkin ser ut) hade två DH-biljetter att dela ut till alla folkhögskolor. Då Ädelfors folkhögskola är den enda med en speldesignutbildning fick vi inte bara två utan tre bordsplatser att dela ut i klassen! Utöver detta så betalar skolan min resa dit så att jag kan göra extra reklam för skolan. Det blir jag med fyra av mina elever som åker tillsammans (en hade redan bokat in det innan vi fick platserna). Vi lottade bordsplatserna bland de intresserade och de som inte fick någon fick varsitt dagspass.

För de som inte känner till hur mitt läge ser ut kan jag säga att jag bor i Skåne och jobbar i Småland vilket leder till att jag åker 05:04 från Hjärup och kommer fram 08:40 till mitt arbete där jag har en lägenhet. Jag åker sedan hem 14:12 på torsdagen och är då hemma 16:53. Det blir mycket resande, men det fungerar ganska bra tack vare laptopen och PSP:t. Igår när jag skulle packa inför den kommande veckan gick det upp för mig att jag inte kommer att komma hem förrän om två veckor i och med att vi skall besöka Karins storebror denna helgen och därmed inte hinner åka hem. Jag har alltså varit tvungen att packa för två veckor och för DH som börjar på torsdag nästa vecka som sagt. Jag märker väl om något fattas när jag kommer dit, tänkte sitta med min laptop så jag slipper låta Karin släpa ner den stationära.

Någon som varit på DH innan som kan ge några nyttiga pointers om hur man bör bete sig, när man bör sova, var man bör äta, vad man borde se osv. Jag är bland annat orolig över att någon skall försöka sno mina grejer. Då måste jag ju anstränga mig och göra en Hentai Sen ni giri (osäker på stavning) i nacken på dem, och eftersom jag inte tränat på två månader och blivit tjock så orkar jag inte det. Jag är också lite fundersam över hur sovsalarna ser ut och luktar(!)? Hur fungerar duscharna? Skall man akta sig för att tappa tvålen eller går det att låsa in sig ordentligt?




Så här skulle sparken sett ut ungefär.

8 kommentarer:

  1. Don't look people in the eye, that's when shit gets naaaaasty.

    SvaraRadera
  2. Andra tips från en som överlevt ett antal DH:

    Försök inte slå världsrekord i irl-uptime, bättre att sova när man känner för det. Då blir man både piggare och gladare.

    Drick vatten istället för socker-blask. Både gratis och fuckar inte upp magen.

    Pizzerian vid Willys har asgod kebabpasta, det var därifrån jag fick idén :D

    Folk gillar att sno saker som ligger framme, prata med bordsgrannar och bilda neighborhood watch.

    Hamburgarna är sämst men beroendeframkallande.

    Sitter man längst ut på raden så ska man köra oldschoolstuffs så tror alla att man är cool.

    Ska man vara vaken en natt så ska det vara sista natten, då är det inofficiellt "tanka-hårddisken-full-med-porr-innan-stängningsdags". Mycket konstigt brukar hända den natten.

    Happy hunting!

    SvaraRadera
  3. Sov mycket, ät för lite! Jag har alltid åkt från DH med magknip, så ät bara när du är riktigt hungrig, undvik skräpmat och, som Ölf skrev, drick vatten istället för läsk. Förra året fanns det asgoda sallader nära sovsalarna som finns på övervåningen, de rekommenderar jag starkt!

    SvaraRadera
  4. Dusharna funkar, men man brukar få pröjsa en 10a tror jag. Det är dock inget fel på dem så det är bara att köra.

    Sovsalarna luktar gammal kuk och DH-hallen luktar ännu mer kuk. Så var beredd! Sen föreslår jag att du tar med dig öronproppar när du ska sova. Det går inte annars för det ringer jävla väckarklockor KONSTANT!

    Liggunderlag + sovsäck brukar vara smidigast, men har du en uppblåsbar jävel så är det as mysigt. Var dock snabb att paxa sovplats för golvytan tar slut snabbt och du vill ju ha en bra plats där det inte är ljust eller vind-drag för då fryser du ballen av dig. Det är för övrigt generellt skitkallt i sovsalen.

    Pizzerian vid willys är som ölf säger OK, men det finns en annan rackare bortanför badet, om man går ut mot willys-hållet från Elmia men tar höger och går på vägen förbi Sibylla med badet på höger sida så kommer man efter en stund fram till ett ställe men riktigt fina pizzor.

    Ät inte burgarna även om Ölf säger att de är beroendeframkallande, de är äckliga, seniga och dyra. URSH!

    Vill du verkligen vara vaken finns det koffein-tugummin som folk delar ut, de smakar hästpung men funkar rätt bra. Då slipper du fucka upp magen med en massa cola iaf ;) men du kommer ha smaken av kemi och matematik i munnen typ ett tag iaf.

    Sist men inte minst, toaletterna nedanför rulltarappan som leder till sovsalen (den övre rulltrappan) brukar vara fräshast och minst kö. Så känner du att du måste bajsa illa kvickt så följ mitt råd och gå dit!

    Hoppas du får det kul min käre vän! ;) Må Ölf vara med dig!

    SvaraRadera
  5. Sov INGET, ät bara SKRÄPMAT (om du måste äta något alls) och TANKA ALL PORR DU HITTAR. Sitt så nära scen du kan så att du får HÖRSELSKADOR, drick 1 JOLT I TIMMEN minst, PRATA INTE - använd bara msn för extern kontakt, spela bara SINGLE PLAYER-spel.

    Det är mina tips.

    SvaraRadera
  6. Efter mycket övervägand tänker jag göra det som Tobe skulle gjort det :P. Tack för alla goda tips!

    SvaraRadera
  7. Tobbes tips är inte bara tips för DreamHack, det är råd för ett lyckat liv.

    SvaraRadera