lördag 14 november 2009

Pojken som ingen tycker om

Idag tänkte jag berätta en liten berättelse - om pojken som ingen tycker om.


Han bor i en (tele)kinesisk restaurang
Varje gång vi går förbi restaurangen i Ocean Village ser vi denna utfrysta lilla pojke, som sitter utanför restaurangen och äter nudlar med en kruka som bord och en ficklampa eller nått litet som stol.


Att adoptera pojken
Är pojken inte vid sin kruka, står han inne och diskar, och blir hatad av alla som går förbi. Inte för att han gör något speciellt, utan för att han är pojken som ingen tycker om. På något sätt känner jag att jag vill adoptera honom, men jag kommer fortfarande inte att tycka om honom. Ändå tror jag att han kommer bli en stor och stark kines när han blir stor, om han äter sina nudlar var dag.


Kanske kan Ölf bli hans nya mästare?
När Ölf och Kerstin kommer hit, ska de få träffa lille Rufus, som jag spontant känner att jag måste kalla honom. Med lite tur, kanske Ölf tar med sig pojken hem och ger honom ett syfte här i livet - att bli Ölfs lärljunge och tronföljare om Ölf mot all förmodan skulle snubbla på sin elefanthatt och mista livet (god forbid).


Detta var episod 1 i "Pojken som ingen tycker om". Får se om Annika orkar med sig att rita honom någon gång och lägga upp i en egen bloggpost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar