måndag 10 mars 2008

Spettekaka

Mamma är från Skåne, pappa från Värmland och jag föddes i Östergötland och nu är jag västgöte. Spettekaka är en skånsk kaka som är någonting jag alltid velat smaka på och trots det hutlösa priset på Coop så köpte jag en. Hur det smakade? Om maränger innehållit mjöl och om sockret inte löstes upp med äggen så skulle spettekaka smaka precis som det. Någon i Skövde som vill testa? Det var inte direkt äckligt men inte direkt gott.

B-uppsatsen är inlämnad, äntligen! Dags att leva igen. Fick halvpanik igår då Claes korrekturläste min uppsats och suckade och stönade under den timma(!) det tog honom att läsa mindre än 15 sidor text, i Word, med textstorlek 12.

Dagens tips: Promenader. Rätt underskattat egentligen, med tanke hur bra man(eller iaf jag) tänker medan man är ute och går. Samtidigt som man går ett par kilometer hinner man lyssna ikapp på låtar man skaffat sig eller ljudböcker.

1 kommentar:

  1. OMG! Tvingade du en grafiker att läsa 15 sidor text!? Ett under att han överlevde.

    SvaraRadera