onsdag 19 mars 2008

Tårtfrukost!

Kära Örebroare!

Ni som följt bloggen minns kanske mitt förra blogginlägg om ämnet mat.
Där nämnde jag den härliga iden om att ha en tårtfrukost, ni som dagen efter en födelsedag hittat en bit tårta vet hur härligt det är att frossa grädde det första man gör på morgonen.

För att inte låta denna underbara ide vandra in i glömskans grå hallar så gjorde vi slag i saken och bestämde oss. Helgen veckan då våra B-uppsatser lämnats in ska det bli tårtfrukost. Extra härligt eftersom det finns något att fira, samt att dagen innan så skulle vi ut och festa och vad kan vara bättre bakfyllemat än tårta? Kort sagt så tog vi kontakt med det lokala konditoriet, valde ut tre tårtor som vi ville ha, köpte största storleken, hämtade dem lördag morgon.

Tårtorna som valdes var: Klassisk prinsesstårta (jag gillar inte marsipan så jag stod över den), Isbergstårta (sockerkaka, jordgubbsgrädde och vitchoklad) samt en Schwartswald(negger)tårta (maräng, grädde och choklad)

På lördagmorgonen så kände jag mig ändå inte så bakis (antagligen eftersom jag inte drack så mycket, duh!) och tog därför en mindre frukost för att skona magen inför sockerchocken.

Tårtfrukosten ägde rum hemma hos Knasus och lilla blond, eller Stor&liten som deras lägenhet nu kallas.


Tårtorna


Tårtorna igen, fast ut mer häftig vinkel.

Tårt-galenskapen börjar infinna sig, bara fars hand på huvudet håller tillbaka honom, någon sträcker sig efter kniven om det inte skulle hjälpa.


Njutningen lyser i alls ansikten.


Ungefär så här långt kom vi innan gräddsjukan satte in.


Före gräddsjukan...


...efter gräddsjukan... eller vänta nu här.

Sammanfattningsvis så var det en lyckad tillställning, dagen efter kan tilläggas, så åt jag fyra bitar till, helt otroligt. Vad ska det bli härnäst?

3 kommentarer:

  1. Haha ölf. Vad glad du ser ut där bland tårtorna. Och vilken otroligt underlig bild på mig :P.

    SvaraRadera
  2. Haha du skulle sett Annika när hon läste din blogg. Hon skrattade fettet av sig när hon såg bilden på din vid bordet och skrattade ännu mer när hon såg bilden på sig själv.

    Du är så bra Ölf! =)

    SvaraRadera
  3. *döör* Jag ser inte normal ut XD Och Ölfs min made my day...laawl!

    SvaraRadera