söndag 27 december 2009

2009 börjar gå mot sitt slut, här är SolSaras sammanfattning om detta år:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Skrivit in mig på Arbetsförmedlingen, varit hos en jobbcoach och varit alldeles för många gånger på IKEA.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Kommer inte ihåg vad jag gav för nyårslöfte förra året.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

4. Vilka länder besökte du?
Bara Sverige, funderade på en resa utomlands men kom på att vi saknade pass ^^.

5. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Mindre oro inför framtiden. Det börjar ordna upp sig, men man vet aldrig...

6. Vilket/vilka datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
7:e, 9:e, 10:e, 15:e och den 18:e december. Annons från Paradox Interactive om ett jobb den 7:e, den 9:e skickade jag in ansökan, den 10:e fick jag reda på intervjun, den 15:e var intervjun, den 18:e fick jag jobbet!

7. Vad var din största framgång 2009?
Fick jobb! Efter sju månaders mer eller mindre arbetslöshet (sommarjobb och Din-K inräknat) fick jag ett drömjobb :). Annars var det att skriva The Female Assassin.

8. Största misstaget?
Kommer inte på något just nu, har väl förträngt det.

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Haft någon förkylning och något som jag tror var svininfluensa som däckade mig ett par dagar och gjorde att orken försvann när jag väl frisknat till såpass att jag inte behövde snyta mig stup i kvarten och slapp halsontet.

10. Bästa köpet?
Nya soffan och matbordet med de fyra stolarna till.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat. Har inte haft så mycket att spendera, så det mesta jag köpt har varit mat till mig och Claes.

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Inflyttningsfesten, när nästan alla stannade uppe och såg på knäppa videos på Youtube. Samt telefonsamtalet då jag erbjöds jobbet.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
The Killers - Human

Editors - Papillon

Alex Gaudino - Destination Calabria


14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare och ledsnare. Sista terminen med alla från Högskolan i Skövde, första riktiga jobbet.

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest, jobbat och upptäckt mer saker.

16. Vad önskar du att du gjort mindre?
Mindre tid spenderat på Arbetsförmedlingen.

17. Hur tillbringade du julen?
Hos pappa i Karlstad, med tjocka Wendelssläkten i Linköping, med Claes pappa och fru i Stockholm och med Claes i Uppsala.

18. Blev du kär i år?
Kär om och om igen i Claes :).

19. Favoritprogram?
Dexter, The Big Bang Theory, Desperate Housewives, Grey's Anatomy, Ugly Betty, House MD.

20. Bästa boken du läste i år?
Andrzej Sapkowski - The Witcher samt Tana Frenchs Till skogs och Neil Gaimans serie The Sandman.

21. Största musikaliska upptäckten?
The Killers och Editors, båda är bra band med intressanta sångare.

22. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Neil Gaiman - The Doll's House

23. Något du önskade dig men inte fick?
Önskade mig många olika saker, bland annat filmen Nausicaa of the valley of the wind.

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Åt middag på Trattoria Commedia med Claes.

25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år?
Mitt år var nästan perfekt som det blev, visst hade jag velat att vissa saker vore annorlunda men på det stora hela hade jag inte velat ändra så många saker.

26. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
En viss förändring skedde, mindre T-shirts och jeans, mer lager-på-lager och mindre inköp på tråkiga H&M ^^.

27. Vad fick dig att må bra?
Claes och allt stöd från vänner och familj.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Vet inte.

29. Vem saknade du?
Alla från Skövde.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Claes "gäng" från Starbreeze.

31. Vad fick dig att må dåligt?
Utsikterna till ett jobb inom spelbranschen blev bara sämre och sämre vilket gjorde att jag började tvivla på att någonsin få jobba med att utveckla spel.

32. Årets bedrift:
Skrev The Female Assassin.

33. Årets bittra:
Kunde ha jobbat mer med vissa saker.

34. Årets bästa semester:
Hade inte semester i år.

35. Årets nytillskott:
Massa nya spel, räknas det?

36. Årets förlust:
Vännerna från Skövde spreds ut över Sverige och världen.

37. Årets vuxenpoäng:
Ny soffa och matbord samt nytt jobb, ger det vuxenpoäng?

38. Årets fysiska förändring:
Gått ner en del i vikt, men julmaten har säkert fått mig att gå upp igen.

39. Årets insikt:
Man ska inte ge upp för lätt, till slut går det som man vill.

40. Årets fest:
Vår inflyttningsfest, när sovrummet var fullt av folk som sov på allt vi kunnat gräva fram, uppblåsbara madrasser, tältsängar och min och Claes säng. En uppesittarkväll med massa goda vänner. Kommer nog dröja innan vi kan samlas så många igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar