fredag 5 juni 2009

Återblick på tiden som gått

Shit vad tre år har gått fort. Det känns inte som det var så länge sen jag tog mitt pick&pack och lämnade föräldrahemmet och den ödsliga fabriken där jag jobbade för att bege mig till Skövde för att försöka leva drömmen. Det kanske var så där som emigranterna kände när de lämnade Sverige och sökte sig över Atlanten till möjligheternas land. Även om drömmen inte riktigt gick i uppfyllelse så har jag ändå fått äran att arbeta och umgås med några av de mest begåvade, roliga, trevliga och härliga människor jag någonsin träffat. Det känns därför svårt att begripa att vårt lilla brödrar(och systrar)skap nu ska splittras.

All lycka önskas åt Sara, Claes, Karin, Robert, Nicke, David, Therese och alla andra som kommer bege sig vidare i livet. Precis som Jocke skrev så hoppas jag också att vi kommer träffas igen i framtiden. Jag kommer att fortsätta leva i Skövde åtminstone ett tag till, sen får det väl se vad som händer. Men det kommer bli tomt nu till hösten då så många har åkt.

Men för att inte gräva ner mig allt för djupt i dystra tankar får jag tacka för mig och se fram emot avslutnings fest(erna?) ikväll.

Skål och tack!






1 kommentar:

  1. Åh, Ölf. Vilka vackra bilder!

    Shit vad läskig Claes var på den tiden! Nu är han mycket normalare... ?

    SvaraRadera