onsdag 3 juni 2009

Slutet på en början

För cirka tre år sedan var jag på väg att ta studenten. Jag minns inte om jag redan då fått reda på att jag kommit in på den utbildningen som stod högst upp på en ganska lång lista som jag skickat in till de som avgör var man hamnar. Det jag minns var att jag var lycklig, jag skulle äntligen kunna åka ifrån Karlstad. Jag hade väldigt få vänner där efter en händelse som sårade mig djupt och fick de inblandade att vända ryggen till mig. Nu var jag i alla fall på väg, en sista sommar i Karlstad, ett sista sommarjobb och sedan Skövde!
Första dagen i Skövde var lätt kaotisk, jag reste med buss från Karlstad till Skövde och hade tung packning som jag släpade till min lilla etta i Plutonen. Jag var ensam men fast besluten att ta vara på de tre åren på HiS och DSU. Efter ett intro med enbart tjejerna satt jag ensam i min lägenhet, nöjd över att ha något eget, med ett eget badrum och ett eget litet kök. Det dröjde inte länge innan jag lärde känna alla de DSU-are som jag har ätit onsdagsmiddagar med, gått till Maxi tillsammans med, tränat box med, jobbat på Skara Sommarland med, spelat fotboll och Soul Calibur och Guitar Hero och en massa andra spel tillsammans med.
De tre åren har gått snabbt och jag skulle vilja att de fortsatte i minst tre år till. Idag är sista dagen jag tillbringar med Claes, Karin och Robert i Skövde. Jag ska jobba lite och stannar därför kvar i Skövde fram tills Midsommar ungefär. Därefter blir det först Karlstad och sedan Uppsala. Vad som händer i Uppsala vet jag inte än, kanske går jag fler kurser så att jag kan bli en bättre dataspelsutvecklare eller så söker jag jobb inom och utanför dataspelsbranschen.
Till alla DSU-are vill jag säga: vi ses igen och lycka till!

1 kommentar: