måndag 1 juni 2009

Början på något nytt och slutet på ett kapitel

Första dagen när jag kom hit visste jag inte vad jag gav mig in i. Pappa åkte hit med mig och mina saker och dumpade oss i min lägenhet i plutonen innan han åkte tillbaks till Stockholm igen. Sen satt jag där i en främmande stad i en främmande lägenhet och kände inte en kotte. På lördagen, kvällen efter att jag kommit hit, fick jag en guidad tur till Ica Maxi av en granne i min korridor och en varning om att hålla mig inne på kvällen då det skulle vara punkarfest i korridoren. På kvällen satt jag ensam på rummet och darrade av skräck(inte riktigt, men jag ville inte gå utanför rummet). Som tur var hade jag min trogna dator med några spel på som kunde underhålla mig. Långt senare när natten blev till dag somnade jag av utmattning trots den höga punkarmusiken som fick hela huset att skaka. Så började kapitlet i Skövde i boken om mitt liv.

Senare lärde jag känna min egen speciella tjockis och tillsammans bildade vi ett gravitationsfält som drog till sig både lyckliga och olyckliga människor som cirkulerade runt oss. Det är dessa människor jag idag kallar mina vänner och är mycket glad att jag lärt känna. Vem hade kunnat tro att det fanns så mycket fina människor i Skövde. Alla har betytt väldigt mycket för mig. Nu är tyvärr mina tre bästa år och detta kapitel snart slut och många åker härifrån vilket är tråkigt. Jag kommer att sakna er och hoppas det går bra för er där ni hamnar.

Det här är dock inte slutet för när ett kapitel slutar börjar ett nytt och det är med blandad spänning och sorg som jag väntar på det nya. Jag undrar vad det kommer handla om. Kanske hur jag lyckas ta mig in i spelbranschen. Det vore något det men det återstår att se.

1 kommentar: