lördag 2 januari 2010

2009 enligt paddan i Skåne

Nu har jag varit sådär listig igen. Jag har markerat allting som Sara har skrivit, tryckt Ctrl + C på tangentbordet och sedan klistrat in allt i mitt inlägg och ändrat svaret på frågorna. Dock så har det varit lite problem då jag har så förbaskat dåligt långtidsminne. Speciellt när det gäller år och datum som saker skett.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Skrivit examensarbete, flyttat till Skåne och

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag ger inte nyårslöften, jag tar dem!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Hmmm...jag tror inte det...?

4. Vilka länder besökte du?
Sverige och en snabb visit i Danmark.

5. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Jag vill lära känna mer folk och får en större bekantskapskrets i Skåne. Jag vill resa mer.

6. Vilket/vilka datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Jag minns inte datum...jag kan faktiskt inte komma på någonting...

7. Vad var din största framgång 2009?
Jag fick jobb utan att behöva söka det. Det tyckte jag var fräckt.

8. Största misstaget?

Att inte jobba mer på exjobbet så att jag blev nöjd med det. Att inte programmera mer.

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Lite småförkylningar. Hade 39 graders feber dagen innan nyår som jag trodde skulle hindra firandet, men det var bara att trycka o köra.

10. Bästa köpet?
Laptop och PS3:a

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat antagligen, men mycket pengar gick också åt till ovannämnda.

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag är ganska ofta glad. Blev väldigt glad av det omdömet jag fick efter min första termin på jobbet.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

Teenage mutant ninja turtles, turtles coming on! - Turtles introt
Mumin introt

14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Lite ledsnare tror jag, men det har handlat om jobbiga avsked med kompisar från högskolan och även på stress på jobbet. Har ofta känt att jag inte är bra nog.

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest, tränat på att vara en spelutvecklare och att spela massa spel som betyder något istället för att spela skit som inte leder någon vart.

16. Vad önskar du att du gjort mindre?
Spela skitspel som inte leder någon vart.

17. Hur tillbringade du julen?
Med familj och närmsta släktingar i traditionell anda.

18. Blev du kär i år?

Jag blir kär varje dag.

19. Favoritprogram?

Mumin, TMNT (2009), Lost, Morden i Midsommer, 100 Höjdare, Ett Herrans liv, Vem kan slå Filip och Fredrik?, Skräckministeriet och Idol 2009. Jag skäms inte för något!

20. Bästa boken du läste i år?
Vad är en bok?

21. Största musikaliska upptäckten?
Tennacious D äger.

22. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag fick... :P

23. Något du önskade dig men inte fick?
Se ovan.

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Öhhh...jag tror att jag var hemma i Ytterby, men jag minns inte. Jag kanske var i Skåne? Eller jobbade jag? Ingen aning.

25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år?
Om jag fick jobb inom spelindustrin som Gameplay designer eller något annat spännande. Att jag vann 100 miljarder och kunde göra vad jag ville resten av livet.

26. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Jag tar vad jag har och försöker blanda vilt för att sticka ut lagom mycket vid rätt tillfällen.

27. Vad fick dig att må bra?
Det vanliga...tycker även om när mina elever är snälla mot mig och allt flyter på bra. Då bli jag glad.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
"Sugen på"? Måste ha varit Calle Kristensen från Idol... Mums! :P

29. Vem saknade du?
Skriver som Sara så klokt lade fram det: Alla från Skövde.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Mina elever, Nyårsaftongänget,

31. Vad fick dig att må dåligt?
Att jag inte är tillräckligt bra på det jag håller på med. Att saker och ting inte alltid går så lätt som jag vill.
32. Årets bedrift:
Klara av första terminen av mitt jobb som lärare i speldesign och känna mig stolt över min insats.

33. Årets bittra:
Stressigt som in i häll vete

34. Årets bästa semester:

Hemma för jullovet.

35. Årets nytillskott:

PS3:an är min nye lille drömprins.

36. Årets förlust:

Alla mina vänner!! Var tog ni vägen?? Gibraltar!?!? WTF IS THAT!?!? SOME KIND OF WHINE????

37. Årets vuxenpoäng:
Jag jobbar som lärare.

38. Årets fysiska förändring:
Jag har förlorat massa muskler. Har inte tränat på ett år och äter väldigt mycket socker, det gör saker med kroppen som bara Jocke kan ha full förståelse för.

39. Årets insikt:
Man kan inte softa igenom alla prövningar. Ibland gäller det att ta tjuren vid hornen om man vill något.

40. Årets fest:
Jag kommer faktiskt inte ihåg några fester från i år förutom nyår...men det är väl ett bra betyg?

2 kommentarer: