onsdag 6 januari 2010

År 2009 - Listan

Gör mitt första inlägg på den här bloggen med att kopiera listan :)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Fick se och hand om en död människa. Något som tyvärr ingår i mitt nuvarande jobb.
Lärde mig dansa linedance.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Gav inga löften. Brukar aldrig ge några.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nää. Eller ja, en gammal barndomsvän som jag inte träffat på x antal år.

4. Vilka länder besökte du?
Sverige, Danmark, Norge, Spanien, Italien och Kina.

5. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Ett jobb som jag trivs med och en egen lägenhet igen. Skaffa mig ett liv helt enkelt.

6. Vilket/vilka datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
28 Mars då min farmor dog.

7. Vad var din största framgång 2009?
Tog examen.

8. Största misstaget?
Att jag inte har tagit tag i mitt liv mer.

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Blev riktigt förkyld i slutet av året. Svininfluensan? Välte även med min cykel ett par gånger under en helg när det var riktigt halt och snöigt ute. Första gången klarade jag mig undan med ett stort blåmärke, andra gången kom jag haltandes hem med söndriga och nerblodade kläder...

10. Bästa köpet?
Måste väl vara min Kinaresa.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor :P

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
När min pojkvän flyttade tillbaka till Sverige efter ett år i Spanien.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Brukar inte ha några sånger som påminner om några särskilda år.

14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Överlag gladare, men periodvis ledsnare.

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Sökt jobb mer aktivt.

16. Vad önskar du att du gjort mindre?
Latat mig.

17. Hur tillbringade du julen?
Jobbade :(

18. Blev du kär i år?
Var det redan sedan tidigare.

19. Favoritprogram?
True Blood, The Vampire Diaries, Lost, Heroes, Ugly Betty, Desperate Housewives, Gossip Girl, 90210, V, Family Guy.

20. Bästa boken du läste i år?
The Twilight saga.

21. Största musikaliska upptäckten?
Gjorde nog inga nya upptäckter, utan lyssnade på samma grejer som 2008.

22. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Ny väckarklocka.

23. Något du önskade dig men inte fick?
Ett jobb och en lägenhet :P

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Det minns jag inte. Var nog och åt nåt gott. Gjorde inget särskilt, mina födelsedagar har sällan varit särskilt roliga, bara en påminnelse om att jag börjar bli gammal.

25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år?
Om jag hade vunnit några miljoner :)

26. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Vet inte riktigt vad man ska kalla min stil. Ganska enkel, jeans och någon tröja/topp.

27. Vad fick dig att må bra?
När jag fick resa iväg, eftersom jag är en riktigt rastlös människa.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Med risk att låta som var och varannan fjortis måste jag faktiskt säga Robert Pattinson. Men Jackson Rathbone skulle jag heller inte tackat nej till.

29. Vem saknade du?
Min farmor och min pojkvän.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Träffade inte direkt några nya människor.

31. Vad fick dig att må dåligt?
Att inte veta vad jag skulle göra efter examen.

32. Årets bedrift:
Samma som nr 7 - när jag tog examen.

33. Årets bittra:
Att lämna mitt självständiga liv och flytta hem till föräldrarna.

34. Årets bästa semester:
Kina definitivt, en drömresa!

35. Årets nytillskott:
Inte nån större grej, bara nya prylar.

36. Årets förlust:
När min farmor oväntat och hastigt gick bort.

37. Årets vuxenpoäng:
Både plus och minus där. Plus att jag skaffade ett jobb, minus för jag flyttade hem till föräldrarna.

38. Årets fysiska förändring:
Gick ner lite i vikt, för att sedan gå upp igen.

39. Årets insikt:
Att saker och ting inte blir som man vill om man inte gör något åt det.

40. Årets fest:
Avskedsfesten för Skövdegänget.

2 kommentarer: