onsdag 13 januari 2010

Äventyr i Gibraltar


3 bilder från Gibraltar
Det var en gång för inte så länge sedan fanns det en liten asiat vid namn Kim-Kim, tillsammans med hennes fästman, Fredrik, flög hon till Gibraltar för att starta ett nytt liv. Denna asiat, inte så olik andra svenskar blev livrädd när hon anlände till det stora landet. Allt hon såg var palmer, hav, gamla byggnader, herrlösa hundar och hundskit överallt! Hon tänkte för sig själv, kommer detta underliga ställe vara hennes hem för resten av livet? Tillsammans med hennes fästman...Ah F**k this!

Jag tänkte skriva en bra saga men jag orkar inte, sitter i sängen och är hängig. Känner mig trött, illamående och snurrig. Har lite frossa (heter det så?) och huvudvärk, antagligen håller jag på att bli sjuk. Iaf som de flesta av er nog redan vet, bla genom Jockes blog, har jag och Fredrik flyttat till Gibraltar, landet liten! Jag blev lite chockad när jag kom hit, det såg lite mer förfallen än jag trodde och det finns massviss med hundbajs överallt på gatorna. Men numera har jag börjat vänja mig vid landet, trivs faktiskt jätte bra, kommer trivas ännu bättre när vi har flyttat till Ocean Village, och tyvärr blir granne med Jocke, nej då det ska bli roligt...jag ska göra honom till min biatch! Gibraltar är inte stort har jag märkt, det finns mkt butiker men ändå få. De har tex bara en stormarknad här, Morissons, och de har bara en biosalong i deras biograf. Har också haft svårt att hitta löste, då det inte är så populärt här. Men i helhet så tycker jag om landet liten, älskar att havet är bara ett stenkast från hemmet och de har relativt stort utbud av restauranter som jag tycker om. Jag vet inte varför alla här dissar KFC men jag älskar det, what not to love? Chicken?Love! Fries? Love! Friterad?Love!

Har hunnit under två veckor hunnit äta middag med Jocke och några från hans och Fredriks jobb, vi åt världens coolaste köttbuffe, ska försöka ta kort nästa gång vi går ditt, kommer nog dröja ett tag då vi börjar få slut på pengar! Hunnit träffa Annika för brunch, strandpromenad och middag. Åt på en god asiatisk restaurant, och såg nästan pojken som ingen tycker om, tyvärr bara nästan! Träffat en agent som hjälpte oss att få en lgh i Ocean Village och prutade lite på priset. Gått till Morissons i princip varje dag, gått till mainstreet typ varann dag, ätit på KFC och varit till Jocke för att baka. Som ni kanske förstår så har jag inte hunnit plugga, det är så mkt som ska hinnas med!

Tack vare Fredriks stöd och Jockes och Annika så har flytten inte varit så läskigt för mig, utan gjort det till någonting spännande och roligt! Ska lägga mig och sova nu Zzz ni får ursäkta alla stavfel som förmodligen finns i texten! Ojoj, nu börjar det storma igen!

10 kommentarer:

  1. varför blir layouten aldrig som man ser det när man skriver, aja...

    SvaraRadera
  2. Jadu, ofta ställer webbläsaren till det en del ;)

    SvaraRadera
  3. tack för att du fixade det din lilla skit! :D

    SvaraRadera
  4. Ska du också bli som Jocke och bara blogga om hur mycket ni festar och äter där nere? :)

    SvaraRadera
  5. np jag är kickass!

    Ölf: ät lite bajs

    SvaraRadera
  6. Äta dig? Nej tack! Inget fel med sång och dans, men man måste väl hända något annat på englands minsta kolloni... eller i för sig, det enda jag och Kerstin gjorde där var ju att äta och festa.
    Men det vore kul att se bilder från toppen av klippan om ni skulle orka ta er upp där någongång.

    SvaraRadera
  7. Ölf: been there, done that:

    http://joakimbergman.blogspot.com/2009/11/exciting-weekend-lots-of-pictures.html

    SvaraRadera
  8. Vem skulle vilja bli som Jocke? ;) Nope, det råkar bara vara så att första veckan handlar om mat. Föroppningsvis blir det mer ön bara fest och mat :D

    SvaraRadera
  9. Btw, min nya blogg http://mangorajaa.blogspot.com/ handlar nästan ingenting om fest och lite om mat ;D

    SvaraRadera