lördag 26 januari 2008

Sju Sanningar om SolSara

Blev utmanad av en annan bloggare att skriva sju sanningar om mig själv. Först tänkte jag skriva de sju sanningarna i min egen blogg: http://metrobloggen.se/solsara men nä. Det blir roligare så här och kanske ni andra sju bloggare på TJAMÖRSK kan göra samma sak? Jag utmanar också er som läser TJAMÖRSK att antingen skriva en sanning om er själva i kommentarerna eller på era egna bloggar. Skriv er länk i kommentarerna så lovar jag att komma och läsa!

Sju Sanningar om SolSara
1) Jag är väääääldigt långsint, vilket innebär att jag kan gå runt och vara arg på folk i flera veckor, år eller månader. Om jag inte får kläcka ur mig vad som irriterar/sårar/eller gör mig besviken kan jag älta det otroligt länge. Vissa saker går ändå över fort och det är sällan som jag blir irriterad på folk.

2) Jag har aldrig rökt cigarretter. Däremot har jag testat på att röka pipa och jag gör aldrig om det. Jag är feg när det gäller saker som kan göra mig beroende av det, vilket innebär att jag aldrig kommer att börja röka, ta droger eller börja med något annat beroendeframkallande.

3) Jag älskar att åka skidor och åker rätt bra. Jag inbillar mig alltid när jag åker skidor vid liftar att folk tittar och och säger "Oj vad bra hon åker!" eller "Hon måste vara skidledare"(vilket jag faktiskt är).

4) Jag blir lycklig av alla DSU-are i åk 2(som började 2006) och älskar att vi har Spelanalys IIB med grafikerna. Innan själva föreläsningen när alla sitter runt om i salen och pratar med varandra tycker jag om att titta runt och kolla vart alla är. Om det saknas någon hoppas jag att de inte råkat ut för någonting och blir lättad när de dyker upp. De allra flesta killarna på DSU är jättehärliga, snälla killar som det går att retas med och prata om allt från himmel till jord, något som känns ovanligt för mig som råkat ut för en hel del otrevliga killar(mobbad av killar sedan låg- och mellanstadiet, lite mindre under högstadiet). Tjejerna är minst lika härliga men inte så många, totalt är vi 10-11 st? Vi är ett härligt gäng i alla fall. :)

5) Jag läser 37 stycken olika bloggar, läser 14 olika serier på nätet, prenummererar på tre serietidninger(Nemi, Elvis och Herman Hedning) har en samling med över 40 Terry Pratchett-böcker, har 40 spel installerade på datorn och fler därtill i två CD-samlare. Detta säger rätt mycket om vad jag gillar. Det låter som om jag är rik, vilket jag inte är, jag studerar och har fullt CSN-lån vilket innebär att jag kommer bli skyldig ca 100 000 när jag går ut skolan. Jag lånar spel från kompisar och älskar Guitar Hero, jag ska köpa Guitar Hero 3 när det kommer ut.

6) Jag är rätt lat och ogillar att ta mig till träningar. Det är jätteroligt att träna Taido men jag kan ibland känna att jag hellre skulle stanna hemma. De gånger jag känner så tvingar jag mig att gå ändå och har roligt under träningen, även om jag ofta sneglar på klockan.

7) Jag är en godisgris och nu har jag nyårslöfte att inte äta godis på vardagarna fram till sommarlovet. Jag kan mycket väl tänka mig att fortsätta året ut med det. Min pojkvän Claes hjälper mig att hålla mitt löfte och är expert på att säga saker som får mig att låta bli godis. Istället äter jag en massa frukt, just nu är litchiplommonen mogna vilket är en av mina favoritfrukter. Just nu har jag fem äpplen, 5 litchiplommon och två mangos i min fruktskål.

3 kommentarer:

  1. XD ojoj, du läser mycket! Fast läsa är kul.^^

    Jag känner igen mig lite faktiskt, speciellt mobbningsdelen. Jag har också upplevt det(fast då var jag nog mobbad av alla typ..>.>) Dock är jag också nöjd över DSU gänget. :)

    Kommer också posta upp mina sju sanningar här~

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa, får göra den här listan med nästa vecka. :)

    Känner igen mig i att vara långsint. Men jag har blivit bättre på att prata om saker som gör mig besviken/förbannad/sårad i stället för att gå runt och vara sur över något som folk inte vet om och hoppas på att de kan lista ut det inom sinom tid. :) Det är svårt att prata men det lönar sig i längden. Att älta är verkligen jobbigt - men så svårt att kontrollera tyvärr. Det borde finnas bot mot det!

    Jag blir också lycklig av alla DSUare. Jag är glad över alla vänner jag fått här och hur man så lätt kan känna att man passar in - alla tycker om en som man är här. Det är avslappnande; så som det ska vara!

    På tal om godis: hur mår LIDL-godiset?? :D

    SvaraRadera
  3. Det mesta av Lidl-godiset är i magen nu ^^. Baconchipsen var sådär, jag har ungefär en fjärdedel av påsen kvar. De smakade lite bränt. Lakriset var ok men ingen större hit och fruktkolorna var jättegoda! Nu får jag inte äta godis förräns nästa lördag.

    SvaraRadera