tisdag 29 januari 2008

När Annika var liten...

... så virkade hon en snoppvärmare, berättade hon idag. Tänk vad mycket Annika hunnit med som barn. En snoppvärmare, kan man tänka sig? Vilken prestation! Den måste jag prova!

Annika är en väldigt konstig, men ändå fantastisk kreation. Hon drömmer drömmar om att hennes hjärta blir insmort i creme friesche och får rabies när hon vittring på något att äta. Angående den sistnämnda saken så råder jag samtliga att hålla henne på avstånd vid detta rabiestillstånd. Hon är jättefarlig när hon är hungrig. Stooora blond *bam bam bam...*

Idag lovade jag henne piggelin så nu skiner hon av lycka och fnissanden. Nästa gång vi är och handlar så ska hon få gå lös på glassdisken - och jag lovar er, det blir inte nådigt.



För er som inte vet det, har Annika officiellt blivit utsedd, av pappa Claes, till Ruffhäxa. Jag, Annika och Claes har börjat spelat Pirates of the Burning Sea och har där skapat societiet "Ruffhäxor och Rövare". Där är Annika ruffhäxan och jag och Claes är två rövar.

Annika har bestämt att hon ska hugga ved och plantera sockerodlingar (jag antar att veden är till glasspinnar och sockret till piggelinen). Vi får se hur hon lyckas med detta. Jag och Cleas kör på skepp-repareringsgrunkor istället, för vi är coola. Claes karaktär är en kvinnlig pirat med stora tuttar, likväl som Annikas fastän hennes är grön. Min karaktär är en städad pirat som slåss med värjor och gillar att ha hatt. Claes karaktär är för övrigt lesbisk, berättade han för några dagar sedan. Spännande!


Nu måste jag dock försöka komma ihåg allt jag ska göra de närmaste dagarna: Läsa i spelanalysböckerna, ringa Robert från ljudproduktion i Skara, läsa någon dokument från SkHum, kolla upp några event på Gamingeye, hålla utkik efter vilken grupp man hamnat i på spelprojekt II kursen och till sist raka ballen. Nejdå... eller vem vet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar