söndag 25 oktober 2009

Choklad!(och annat gott)

Hej Hej Hallå!

För att fortsätta på mat-temat så kan jag berätta att jag och Kerstin var på Choklad & delikatess festival i Göteborg i helgen.

För 50kr fick man gå omkring bland massa utställare från olika mer (Anton Bergs) och mindre (alla andra) kända chokladtillverkare. De flesta utställarna hade bord uppsatt mer försäljning och även provsmakning av olika sorter som man kunde gå runt och gluffsa i sig. Min favorit var en ljus 38% läckerhet som hade en härlig eftersmak av jordgubb... eller något annat bär, och en med apelsinnougat i. Sen fanns det massor av föreläsningar om chokladens historia och hur den tillverkas i Sverige osv. men det gick vi inte på. Faktum är att vi blev rätt trötta på choklad av all provsmakning att vi inte köpte någon. Däremot köpte Kerstin tre flaskor glögg med roliga smaker som Chill&Choklad, Hjortron.. och någon annan jag inte kommer ihåg just nu. Själv köpte jag en tomat-pesto blandning som jag blev kär i så fort jag smakade den. 70kr kostade den lille rackaren, men det är gudomligt gott både på rostatbröd och varmkorven. Jag måste försöka lista ut hur man gör sånt själv.

På kvällen var vi även och såg Flickan som lekte med elden. Kerstin gillade den och jag tyckte den var en besvikelse,så påväg till spårvagnen så blev det lång diskussion om vem som hade rätt, och jag tyckte att jag vann. All spelanalys kommer verkligen till pass i sådana situationer :)

Jag kan ju passa på att fråga alla här vilka som är eller är intresserade av Halloween-fest här i Skövde nästa helg? Jag, Kerstin, Linda och David är i alla fall givna.

5 kommentarer:

  1. Jag och Claes kan tyvärr inte, även om vi gärna hade kommit. Ska till Claes pappas nya hus och kolla in det och fira Halloween. Hoppas ni får roligt :)

    SvaraRadera
  2. Om inte annat så är det halloween-fest i mitt vardagsrum. Jag själv kommer bara vara där en stund dock då jag skall jobba på kåren under kvällen.

    SvaraRadera
  3. Jag kan nog inte heller, tänkte fira Halloween med familjen i år. Hoppas ni inte är ledsna för det :( Som Sara sa, jag hoppas ni har det roligt iallafall!

    SvaraRadera
  4. Vi kan inte komma på Halloween, blir dels lite tajt med resor eftersom jag reser så mycket i alla fall (sitter i Värnamo just nu till exempel). Jag tror att vi skulle fira Halloween med Karins arbetskamrater :0. Hade dock varit kul att ses, men får tyvärr ge ett negativt besked.

    SvaraRadera
  5. "Faktum är att vi blev rätt trötta på choklad av all provsmakning att vi inte köpte någon."

    HAHAHAHAHAHAHH! Good going chokladaffären!


    Vi inte heller komma, det är lite långt att gå :(

    SvaraRadera