onsdag 28 oktober 2009

"The traveling game design teacher" eller "Contra-klon in the making"

Alla barnen fick jobba med spel förutom Robert, han fick lära upp andra till att bli nya konkurrenter på arbetsmarknaden.

Nä, nu var jag orättvis. Jag är faktiskt väldigt glad för möjligheten till arbete som jag har fått och jag är mycket nöjd med min arbetsplats. Jag sitter just nu i Värnamo och har precis avslutat en tre-dagars-kurs för ungdomar mellan 11-15 år i speldesign. Så klart har vi använt Game Maker! Känner att jag mer och mer blir nischad till att använda den spelmotorn. Jag har inte tid att tänka på andra gränssnitt just nu. Om ungefär 1 timme går mitt tåg hem och det skall bli skönt. Jag gillar dock Värnamo som stad, jag vet inte om ni har varit här men det är faktiskt en riktigt fin stad. Jag bodde också på ett fantastiskt litet B&B som hade mycket sköna sängar och goda frukostar. Som om inte det var nog så har jag arbetat på ett bibliotek och så ledes haft tillgång till hundratals böcker och film på kvällarna. Jag har passat på att både vara nyttig och kulturell. Jag har sett "Casablanca" och "Trion från Bellville" i filmväg och läst böcker om Mumintrollen som research inför mitt och Karins projekt.

Jag hade gärna velat träffa hela gänget någon gång men det är så jäkla svårt att få tid, jag blir också väldigt bekväm när jag väl har tid. Då vill jag gärna ta det lungt. Ni får helt enkelt komma och våldgästa oss!

Jag håller på min fritid på och arbetar på en Contra-klon. Om ni inte vet vad Contra är så kan jag bara säga: Fy skäms på er! Jag skulle behöva ha hjälp med grafik (2D-sprites) och ljud (.wav eller midi, pref. midi). Om någon vill ställa upp eller är intresserad så säg gärna till! Annars tänkte jag försöka få med mig Monnikas syster på grafik och den där Erik på ljud. Jag vette fasen om de har tid dock, jag får försöka använda mig av den ökända Robertanska charmen.

Ha det gott go' vänner!

1 kommentar: