onsdag 7 oktober 2009

Jag är less...

Jocke sitter och har datorn som man kan spela på så allt jag kan göra är att surfa på nätet. Det har jag typ gjort hela dagen så istället kan jag berätta lite om min uppfattning om Gibraltar.

Bra saker:

  • Spännande och billig mat. Dom brukar ofta ha bra erbjudanden i affären några meter ifrån där vi bor. Den är ungefär som ica maxi med ganska stort utbud.
  • Billig sprit. Finns hela systemet i mataffären fast det är typ hälften så billigt om inte mer.
  • Varmt och soligt. Jag slipper köpa byxor som ändå aldrig finns i min storlek. Också har jag blivit lite brun.
  • Trevliga invånare. Alla jag har mött har varit väldigt trevliga. Britterna är nästan för trevliga och pratar hur mycket och hur fort som helst.
  • Fina och möblerade lägenheter till ett överkommligt pris. Jag har hittat fina från £600 i månaden och uppåt (£1 = 11.14 sek). Alla hade fin utsikt och många hade en kommunal pool tillgänglig.
  • Trevliga stränder. Har dock bara varit på en än så länge men sett bilder på de andra.
  • Mycket historiska saker och platser som det ska bli spännande att undersöka.
  • Bibliotek finns! Ska bli spännande att gå dit och låna böcker.

Dåliga saker

  • Varmt! Det är dock överkommligt med luftkonditionering och öppna fönster. Fast har ändå ingen lust att träna innan klockan 20:00
  • Inga bra promenadställen. Bilar överallt förutom på turistgatorna och där är det mycket folk på dagarna. Har förståss inte undersökt hela ön än.
  • Vattnet avstängt två tre dagar under dagen utan förvarning. Är tydligen vanligt här har jag hört. Det fungerar dock alltid på kvällen.
  • Går inte att dricka vatten ur kranen. Det får man köpa i affären.
  • Vår nuvarande tv är så liten att hela bilden inte får plats i tv:n.

Det var det jag kunde komma på för tillfället. Jag tycker fortfarande att det är jättehärligt att vara här även om jag börjar bli less på att vara arbetslös, och inte ha något vettigt att göra om dagarna. Jag har skickat iväg lite ansökningar så jag hoppas det händer något snart.

På återseende....

5 kommentarer:

  1. Hoppas du får jobb snart! Kanske kan du gå och kolla på möbler och inredning som du kanske vill köpa till den nya lägenheten, även om det är möblerad :)

    Bara och höra av dig om du vill spela catan eller betapet.se ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Du kanske kan rita eller skriva nåt under dagarna! :) Fast det kanske är för varmt för det? Jobbigt att det inte finns något bra ställe att promenera på.

    SvaraRadera
  3. Jo jag har faktiskt börja öva mig på att rita lite. Har faktiskt blivit bättre och at vissa bilder och sagt att dom se konstnärliga ut :D. Fast jag tycker fortfarande de ser kassa ut :P

    SvaraRadera
  4. Posta dina bilder lilla blond! :D

    SvaraRadera
  5. Jag ska karin. Har börjat skapa en ritblogg där jag kommer posta det mesta av mina bilder :)

    SvaraRadera