onsdag 7 oktober 2009

Mata mig!

Egentligen har jag inte så mycket nytt att säga om mitt liv här i Skövde. Jag trodde allting skulle vändas upp och ner när alla stack, men på något mystiskt sätt lyckas jag ändå sysselsätta mig brutalt mycket så att det knappt är en död stund.

I helgen åt jag förresten två stycket sjuuuuukt (jocke-mode) goda choklad kakor. Den ena var en ny från marabou med smak av yoghurt och hallon, och den andra var av ett finare märke och fylld med choklad/nöt-mousse. Båda var väldigt goda och komplimenterade varandra väldigt bra.

Sen så har jag en utmaning åt alla matintresserade här på bloggen. Jag har nämligen problem med att hitta bra kvällsmat för såna där kvällar då man är för hungrig för en macka men inte tillräckligt för att börja laga något avancerat. Hittills har jag kört på mini-vitlöksbaguetter, men det börjar bli tjatigt. Nu i veckan köpte jag varmkorv som jag använt som kvällsmat innan (ca 3kr styck ink. bröd). Så det jag letar efter är något enkelt, gott, billigt och som inte ger massa disk.

Någon som tar sig an utmaningen?

PS* När blir det Reunion igen? Jag hörde rykten om halloween?

7 kommentarer:

  1. Varma mackor! Kan göras på en massa olika sätt och så länge man har ett gott bröd och ost blir allting gott :D Kan göras med överbliven köttfärs eller chili con carne, kycklingrester, oliver och lök, paprika... Nästan allt funkar om man har ost ovanpå som smälter.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Sara varmamackor eller toast skulle jag säga! Älskar att göra toast med skinka, divera kryddor typ grillkrydda, hackade tomat och massor av ost! Ingredienserna funkar också jätte bra till varmamackor om du inte har några rester över.

    annars är mitt tips, kör en dag där du lagar en riktigt stor portion av mat som du fryser in...då har du alltid ngt gott att värma ;)

    SvaraRadera
  3. Tro fan det blir på Halloween, har jag gått och sett fram emot det i månader och tjafsat med jobbet för att försöka få ledigt så ska det fan bli av! Så det så!

    SvaraRadera
  4. Under halloween blir jag kvar här iaf. Pokerstrategy ska tydligen ha halloweenfest den 31a iaf, men om folk är sugna på att åka ner hit i samma veva så kan vi köra den 30:e eller den 1:a för jag pallar flera fester i rad :P

    Btw, mackorna på PS är skitnajs. Det är baugetter som de har typ tjock skinka som julskinka, ost och nått mer gött, sen pressar man ihop den i en sån där mackpress och så blir det SJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUKT gott :)

    SvaraRadera
  5. Jag brukar äta ägg till kvällen + glas juice. Det är snabbt o bra! Eller så gör jag storkok på måndagen och lever på det resten av veckan. Typ två-tre rätter som jag gör asmycket av. Så slipper man laga mat resten av veckan.

    Vi får se när det blir reunion för min del. Har väldigt mycket på jobbet just nu och vågar knappt åka iväg nånstans i fall jag måste jobba helgtimmar. Men jag är öppen för förslag. :)

    SvaraRadera
  6. Tack för alla tips! Med tanke på att jag snodde Jocke&Annikas brödrost så kan lika gärna den få komma till användning. Om ni vill ha tips vad man INTE ska äta så kan ni kolla in min blogg. Gibben till halloween blir ju lagom mycket med tanke på att jag och Kerstin hälsar på vid jul, men det jag tänkte säga var att om det nu blir några som tänker besöka Skövde då istället så får vi börja diskutera sovplatser. Någon rackare har knyckt festvåningen, annars så hade ju det varit ett bra ställe.

    SvaraRadera