lördag 10 oktober 2009

Sammanfattning

Har inte skrivit här så mycket sen sommaren. Ska se om jag kan sammanfattat vad som hänt hittills:

  • Färdmedel: Cyklade till jobbet ett tag i somras... det höll i två veckor. Det var lite jobbigt att duscha två gånger om dagen pga att jag blev helt genomsvettig. (3 mil om dagen!) Min hud blev torr! :|
  • Träning: Har börjat gå på gym innan jobbet tre gånger i veckan i stället för att cykla. Kl 06:00 går det många kattarsel-tåg från Hjärup. Ola har lärt mig en cool pose.
  • Övertid: Jobbar sjukt mycket övertid men jag har åtminstone roligt. Men saknar att hinna teckna och umgås med folk. Mina fritidsprojekt och sociala liv lider, men jobb är viktigt. Yeah. Och Robert är ju inte hemma under veckorna så då kan man ju lika gärna jobba massor... sen äta smör.
  • Kapten Hamilton: Ja, han snubben på tåget i våras som sade sig vara Kapten Hamilton måste ha en bror, som jag har valt att kalla Choklad-Njutaren. Jag har aldrig sett (eller snarare HÖRT) någon njuta så högt av en marabou chokladkaka i hela mitt liv. Gick inte att hålla sig för skratt. Vilken livsnjutare.
  • Havsutsikt: Vi har flyttat upp en våning på jobbet, till större lokaler. Så nu har jag havsutsikt och slipper se en parkeringsplats och höra vägarbete hela dagarna på jobbet. Det e NAJS. Och så har jag en cool anslagstavla att sätta upp saker på. Yay.
  • Extraknäck: Jag färglägger fortfarande serier trots att jag inte har tid och redan har ett inkomstbringande heltidsjobb (heltid + + + + + + + + +). Ingen aning om varför, mer än att det är fräckt att få samarbeta med blandat folk, t om nån som frilansat för till exempel Marvel och DC + att han jag färglägger åt är så himla cool och snäll. Så här ser en framsida ut som jag färglagt nyligen: PRÄVJUV + den nyaste tidningen som jag färglagt framsidan på + en del av innehållet.
  • Vart försvann extrapengarna?: i somras köpte jag Adobes skinande mega box för asmånga tusenlappar som jag sparat när jag var student. En UPS-snubbe ringde mig när jag var på jobbet och sade att han ville ställa mega boxen rätt utanför min dörr bland galna småbarn eller ge den till mina grannar eftersom jag inte var hemma. WTF. Han verkade inte heller vilja omboka hemkörningen. Slutade med att paketet hamnade i brevlådan och jag åkte hem för att ta hand om paketet vilket förstörde jobbet hela förmiddagen. Ola tvingade mig att skriva ett klagomålsbrev till UPS innan jag fick fortsätta jobba för att öva min förmåga att säga ifrån. Jag har fortfarande inte fått svar eller kompensation.
  • Småbarn och Nintendo i Spanien: Finns månag galna småbarn här som kastar sten mot vår vägg och ned i förrådstrappen, och här om dagen rätt igenom vårt altanfönster på våra nya utomhusmöbler. Då blev jag arg och sade åt dem att sluta vandalisera, men de reagerade bara genom att säga "ok..." och småle. Då blev jag skitsur, gick in och skakade av ilska och fick sedan ett konstigt mail från någon kultur-ansvarig på Nintendo i Spanien angående en bild på Mario som jag tecknade för 4 år sedan. Då blev jag på bättre humör. En mycket underlig dag.
Annars är allt som vanligt. Saknar alla Skövdebrölisar och Davids lördagsscones. Hade tänkt rita en fin bild på alla och lägga upp här, men jag har inte hunnit det än. Men jag ska göra det nån gång. :D

En fesk som jag ritade i somras. Borde göra klart den. Rätt skojig bild!


YAY, smör.

4 kommentarer:

  1. Haha vilket roligt inlägg!

    Greve Hamilton har en bror alltså :P haha kan tänka mig vilken livsnjutare det måste varit haha :P

    Jag tycker du ska bajsa småbarnen i munnen och ge dem en smäll! (Försöker ta mig tillbaka in i bajstrion)

    Vad skrev i brevet om din Mario då? Blir ju jättenyfiken!

    Saknar er allihop vi med, när ska vi ses nästa gång? Å vi måste skypa snart! ballÄH!

    SvaraRadera
  2. Du är så asome Karin. Förstår inte hur du orkar/hinner göra allt som du pysslar med.

    Haha fisken på bilden liknar lite jocke när han ska göra kattanusminen :P

    SvaraRadera
  3. ;_; Vi saknar vår Squant här!! Bajstrion är splittrade......*sob* Du jobbar så hårt! Se till att vila upp dig någon gång (när tiden låter dig så att säga)!

    Jag borde kanske också passa på att skriva något här..*gömmer sig*

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det ser ut som en Muminvärlds-fesk!

    SvaraRadera