fredag 23 oktober 2009

Nu är det min tur tyvärr..

...att säga hejdå till speldårarnas stad Skövde.

Varje vecka försvann goda vänner från Skövde för att leva vidare med sitt liv. Tre år och plötsligt POOF - väldigt många saknas redan. Det är nu jag inser hur tomt det blev tills min sommarjobb slutade. Det känns lite sorgligt, men jag vill inte bli deprimerad för det. Jag vet att vi kommer ses förr eller senare. Dessvärre är det min tur att säga farväl till Skövde idag (jag flyttar till Götet idag) och jag önskar alla som är kvar där lycka till :)

Jag vill tacka er allihopa för tre underbara år. Det har ändrat mitt liv, det lovar jag. Man kan säga att detta har nog varit höjdpunkten i mitt liv. Jag ska försöka förklara varför:

Jag visste inte riktigt vad jag skulle ta vägen efter jag hade tagit studenten i gymnasiet. Vad jag visste ville jag lära mig japanska igen(!), men motivationen försvann under andra halvåret då det blev nästan för svårt och fick inte tillräckligt med stöd tyvärr... Efter detta blev jag väldigt kluven över vad jag skulle ta vägen. Men morsan hade nämnt något om en dataspelsutveckling i Skövde, vilket lockade mig mycket. Jag älskar spel, så varför inte? Än idag har jag inte ångrat mitt val.

Allting var så nytt för mig när jag började i HIS. Jag var en liten och rädd polack kan man säga. Jag kunde inte ens tvätta då...*skäms* Vad jag minns mest var att jag var hamnade vilse lätt (vilket jag gör än idag)... men jag kunde åtminstone komma hem igen, haha. Det måste vara för att jag följde mina bärinstinkter. Jag fick träffa på massa nya vänner, och även gamla vänner som Squant. Jag blev glad att vi hamnade i samma klass (och var grannar i Bataljonen!).

Varje år hände något stort för mig. Första året var de underbara vännerna jag fick lära känna och är tacksam för all tid de har spenderat med mig (nollningen var det roligaste jag har upplevt btw!), andra året (egentligen andra terminen av första året, heehee) var att jag hittade en fluffig Päls(Nicke) som jag blev förälskad i och bestämde mig för att jaga honom tills han blev min (lite som om jag plockade efter världens godaste bär) och tredje året var examen. 3 stora saker på en gång nästan! Utöver det var det mycket mer som hade hänt.

Som sagt, tack så mycket allihopa för de tre åren vi hade spenderat tillsammans! Även om det kanske inte syntes på mig så uppskattade jag all tid mer er alla. :D

(P.S jag ska försöka vara mer aktiv här , om jag lyckas!)

5 kommentarer:

  1. :) De tre åren i Skövde var de bästa för mig med! Lycka till nu, hoppas vi kommer jobba tillsammans någon gång i framtiden.

    SvaraRadera
  2. Jag säger detsamma, tre år i Skövde is the shit. Lycka till med jobbsökandet o allt. Så hoppas jag att du och Nicke kommer och hälsar på i Gibraltar någon gång. :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha tur att du inte plockade konkelbäret!


    Nä men alla har vi vår dag när vi flyttar från det stället vi träffat alla våra bästa vänner.

    Ja du får börja blogga lite mer, vill veta vad som händer i era liv! Säg åt Nicke att blogga också, han har säkert en del ordvitsar han kan dra i veckan ;)

    SvaraRadera
  4. Jag jag håller med alla ovanstående, men jag vet att jag kommer träffa dig igen Monni. Du är ju typ en av de få jag faktiskt träffat efter att jag slutat.

    SvaraRadera